Local Storage seems to be disabled in your browser. For the best experience on our site, be sure to turn on Local Storage in your browser.

Reklamačný poriadok prevádzok FunBaby

obchodná spoločnosť BABY DIREKT s.r.o. so sídlom Masarykova 118, 664 42 Modřice

Identifikačné číslo: 46995170

Spisová značka: C 8860 vedená na Krajskom súde v Brne

Prevádzka: Letisko Brno-Tuřany 949/5, 627 00 Brno-Tuřany

Telefón: +420 734 316 740, +420 547 422 749

E-mail: info@funbaby.cz

Číslo účtu: 86-4538240207/0100

Prevádzky FunBaby:

  • FunBaby Praha na adrese V Oblouku 266, 251 01 Čestlice
  • FunBaby Brno na adrese Masarykova 118, 664 42 Modřice
  • FunBaby Ostrava na adrese 103, 1. mája 3236, 703 00 Ostrava

I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

1.1 Práva kupujúceho z chybného plnenia (ďalej len "reklamácia") musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom.

1.2 Veci týmto reklamačným poriadkom neupravené sa riadia právnym poriadkom Českej republiky.

1.3 Predávajúci oboznámi kupujúceho s týmto reklamačným poriadkom vhodným spôsobom a na žiadosť kupujúceho mu ho odovzdá v textovej podobe.

1.4 Tento reklamačný poriadok je v súlade so zákonom č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v aktuálnom znení a v súlade s ustanovením čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016, o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov (ďalej len „Nariadenie").

2. Práva z chybného plnenia

2.1 Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka).

2.2 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá chyby. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:

a) tovar má vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak nie je dohodnuté, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonanej;

b) tovar je vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar bežne používa;

c) tovar odpovedá kvalite alebo vykonaniu dohodnutému vzorke alebo predlohe, ak bola kvalita alebo vykonanie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;

d) tovar je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;

e) tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.

3. Uplatnenie vady

3.1 Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho, v ktorejkoľvek jeho prevádzke, kde je prijatie reklamácie možné vzhľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v jeho sídle alebo mieste podnikania.

3.2 Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, keď dôjde prejav vôle spotrebiteľa, že uplatňuje práva z chybného plnenia, predávajúcemu.

3.3 Predávajúci zabezpečuje prítomnosť pracovníka povereného prijímať reklamácie počas celej prevádzkovej doby. Reklamáciu možno tiež uplatniť u osoby, ktorá je k tomu určená v potvrdení, ktoré predávajúci kupujúcemu vydal, na účtenke či v záručnom liste, ak je určená osoba v mieste predávajúceho alebo v mieste bližšom kupujúcemu.

3.4 Kupujúci je povinný preukázať, že mu náleží právo uplatniť reklamáciu, najmä doložiť dátum kúpy, a to buď predložením predajného dokladu, potvrdenia o povinnostiach predávajúceho z chybného plnenia, záručného listu, príp. iným vierohodným spôsobom.

3.5 Kupujúci nie je oprávnený uplatniť reklamáciu na chybu, ktorá bola vytýkaná už v minulosti, ak na ňu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny.

3.6 Ak by uplatnenie práva z vád malo spotrebiteľovi spôsobovať značné ťažkosti, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť do miesta uplatnenia reklamácie bežným spôsobom, či sa jedná o tovar, ktorý je zamontovaný alebo súčasťou nehnuteľnosti, predávajúci po dohode s kupujúcim posúdi chybu buď na mieste, alebo iným spôsobom. Kupujúci je v takom prípade povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť.

3.7 Kupujúci je povinný pri uplatnení vady odovzdať tovar predávajúcemu v takom stave, aby tovar spĺňal základné hygienické štandardy potrebné na preskúmanie tovaru. Ak reklamovaný tovar tieto základné hygienické štandardy nespĺňa, nie je možné ho zo strany predávajúceho od kupujúceho prevziať a preskúmať jeho stav za účelom posúdenia dôvodnosti reklamácie.

3.8 V prípade, že kupujúci tovar kupuje v súvislosti s predmetom svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania, ustanovenia celého tohto článku sa nepoužijú.

4. Vybavenie reklamácie

4.1 Predávajúci je povinný o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná na odborné posúdenie vady. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum a miesto uplatnenia reklamácie, charakteristiku vytýkanej vady, kupujúcim požadovaný spôsob vybavenia reklamácie a spôsob, akým bude kupujúci informovaný o jej vybavení. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy. Podmienkou pre plynutie týchto lehôt je, že spotrebiteľ na vybavenie reklamácie poskytol predávajúcemu potrebnú súčinnosť, teda najmä, že umožnil predávajúcemu preskúmať reklamovaný tovar.

4.2 Spôsob vybavenia reklamácie a dobu jej trvania je predávajúci povinný kupujúcemu písomne potvrdiť.

4.3 Kupujúci nie je oprávnený bez súhlasu predávajúceho meniť raz zvolený spôsob vybavenia reklamácie, s výnimkou situácie, kedy ním zvolený spôsob riešenia nie je možné uskutočniť.

4.4 Kupujúci je povinný prevziať si reklamovaný tovar do 10 dní odo dňa, kedy mala byť reklamácia najneskôr vybavená. Po tejto dobe je predávajúci oprávnený účtovať si primerané skladné 300,- Kč za každý začatý deň, a to aj spätne, počnúc dňom nasledujúcim po dni, kedy bol kupujúci informovaný o tom, že jeho reklamácia je vybavená, či tovar svépomocne predať na účet kupujúceho tretej osobe.

4.5 V prípade, že kupujúci tovar kupuje v súvislosti s predmetom svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania, ustanovenia celého tohto článku sa nepoužijú. V takom prípade platí, že lehota na vybavenie reklamácie činí 6 mesiacov.

5. Zmluvná záruka za akosť

5.1 Ak predávajúci poskytol nad rámec svojich zákonných povinností záruku za akosť, jej uplatnenie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, pokiaľ potvrdenie o povinnostiach predávajúceho z chybného plnenia (záručný list) alebo zmluva nestanovuje niečo iné.

6. Náklady reklamácie a riešenie sporov

6.1 Ak je reklamácia uznaná za oprávnenú, má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, právo na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením svojho práva. Predávajúci sám neposkytuje počas vybavenia reklamácie náhradný tovar.

6.2 Ak nedôjde k dohode medzi kupujúcim a predávajúcim, môže sa kupujúci obrátiť na existujúce systémy mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, prípadne na príslušný súd. V takom prípade kupujúci - spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporu, ktorým je Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.

6.3 Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zabezpečuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy uvedenej v záhlaví. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.

6.4 Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení § 1826 ods. 1 písm. e) občianskeho zákonníka.

6.5 Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dohľad nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu mimo iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

6.6 Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 občianskeho zákonníka.

13. Záverečné ustanovenia

13.1 Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

13.2 Ak je niektoré ustanovenie reklamačného poriadku neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia neovplyvňuje platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.

13.3 Kontaktné údaje predávajúceho sú údaje uvedené v záhlaví tohto reklamačného poriadku.



V Modřiciach dňa 6. januára 2023

BABY DIREKT s.r.o.

Jednajúca Ivanou Fialovou, konateľka